Bohemia Hop, a.s. se 21. května 2024 zúčastnila propagační akce českého chmele ve městě Fokuoka, na ostrově Kjúšú, Japonsko pořádané Ministerstvem zemědělství ČR a Honorárním konzulátem ČR za podpory pivovaru Sapporo, společností EAT, Ohnishi Shoji a pivovaru Godspeed, jejímž cílem byla prezentace českého chmele pro japonské minipivovary.

Tento seminář navázal na podobné akce pro japonské řemeslné pivovary z roku 2019 (Tokio), 2022 (Sakai) a 2023 (Sapporo). Smyslem tohoto semináře je představit japonským pivovarníkům Českou republiku, český chmelařský obor a zejména pak české chmelové odrůdy a jejich praktické využití při vaření piva.

Zahajovací slovo si vzal pan Hidenobu Inamine, honorární konzul v Naha, který uvítal všechny účastníky. Další v řadě přednášejících se stala zemědělská diplomatka ze zastupitelského úřadu v Tokiu paní Veronika Vanišová, která představila Českou republiku, zejména pak její zemědělství a agrární export. Na ní navázal svou přednáškou pan Keitaro Sakurai z pivovaru Sapporo s atraktivním tématem „O přitažlivosti českého chmele z pohledu pivovarníka.“ Pan Sakurai mínil důvody, proč pivovar Sapporo již dlouhá léta používá při vaření svých prémiových piv český chmel. Po krátké přestávce účastníci shlédli video „Pěstování chmele v České republice“, po němž se ujal slova předseda družstva Zdeněk Rosa, jenž se zaměřil na celý český chmelařský obor. Velmi posluchače zaujal následující příspěvek pan Luca Lafontaina (pivovar Godspeed), který se zabýval českými chmelovými odrůdami, jejich specifiky a jejich správným použitím v chmelovaru.

Pomyslnou třešničkou na dortu se stala závěrečná degustace českých piv moderovaná panem Rosou tlumočená panem Vladimírem Hejdukem, jejímž smyslem bylo ukázat, jak se správně použité české odrůdy chmele promítnou v chuti piva. České pivovary v této ochutnávce zastupoval pivovar Plzeňský Prazdroj, pivovar Pioneer, pivovar Černá Hora, pivovar Máša, pivovar Sibeeria a v neposlední řadě Godspeed, Toronto se svým lahodným silným ležákem.

Závěrečné slovo paní Eri Murato ukončilo povedené odpoledne, které sledovalo zhruba 50 zástupců japonských pivovarů přímo v sále a dalších několik desítek on-line u svých monitorů.